Aktualności

| Aktualności

Uszkodzona przesyłka – co robić?

Zazwyczaj nie chcesz tracić czasu na sprawdzenie przesyłki, którą przynosi kurier, ale zdarzyło się, że po jej otwarciu – zamiast wyczekiwanego zamówienia – spotkała Cię przykra niespodzianka. Potrzebny „na wczoraj” towar jest uszkodzony. Co wtedy zrobić?

Niezależnie od tego, czy o uszkodzeniach przesyłki świadczy jej opakowanie, czy odkryłeś uszkodzenie zawartości dopiero po jej rozpakowaniu, wraz z kurierem spisz protokół szkody. Protokół może mieć różną formę, w zależności od firmy kurierskiej, jednak zawsze należy wypełnić go samodzielnie, zgodnie ze stanem faktycznym. Jest to bardzo ważne, ponieważ dzięki niemu, będziemy mogli natychmiast zlecić do Ciebie wysyłkę nowego towaru.

O tym, na co należy zwrócić uwagę przy wypisywaniu protokołu oraz jak szczegółowo opisać uszkodzenia, możesz dowiedzieć się z przygotowanego przez nas wzoru protokołu szkody.

Jeśli zaniepokoił Cię wygląd przesyłki – zgodnie z przepisami możesz domagać się sprawdzenia stanu jej zawartości jeszcze przed podpisaniem odbioru. Nie zawsze uszkodzenia opakowania świadczą o uszkodzeniu zawartości, jednak dla własnego komfortu warto sprawdzić wnętrze przesyłki w obecności kuriera. Jeśli zawartość jest w porządku – możesz podpisać odbiór przesyłki bez zastrzeżeń. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia wnętrza przesyłki, wypełnij protokół szkody. Po jego spisaniu możesz odebrać przesyłkę „z zastrzeżeniami”. Nie martw się, odbierając uszkodzoną przesyłkę, po wysłaniu do nas protokołu szkody, zlecimy do Ciebie wysyłkę nowego towaru.

Co zrobić, gdy uszkodzenia lub braki zawartości stwierdziłeś już po odbiorze? Na wezwanie kuriera i spisanie protokołu masz 7 dni. Kurier stawi się, aby sprawdzić stan faktyczny zgłaszanej sprawy.

W OEM Solar zawsze zalecamy sprawdzenie w obecności kuriera stanu odbieranej przesyłki, a w przypadku wątpliwości – także jej zawartości. Jeśli Twoja przesyłka jest uszkodzona lub niekompletna, pamiętaj, aby spisać protokół szkody.